Inline riedlenčių ratai - išsamus vadovas
Šiame vadove rasite viską, ką reikia žinoti apie riedučių ratukus. Padėsime jums priimti greitą sprendimą pagal jūsų čiuožimo stilių, tačiau taip pat išsamiau pristatysime pagrindinius terminus, tokius kaip ratukų dydis, kietmetris, atšokimas, sukibimas ir ratukų profilis.
- Ratukų dydis: Riedučiai: turi įtakos greičiui ir manevringumui.
- Durometras: Rato kietumas: turi įtakos greičiui ir vibracijos sugėrimui.
- Atsispyrimas: Kaip greitai ratas sugrįžta į pradinę formą suspaudus.
- Sukibimas: Nustato, kaip gerai ratas sukimba su paviršiumi.
- Rato profilis: Turi įtakos greičiui ir stabilumui.
Apžvalga
Apžvalga
Kokius riedučių ratus turėčiau pasirinkti?
Pasirinkti riedučių ratukus lengviau, jei žinote, kokio tipo ratukai rekomenduojami jūsų čiuožimo stiliui.
Nesvarbu, kokiu inline riedlenčių stiliumi užsiimate, jums reikės atkreipti ypatingą dėmesį į ratukų dydį ir kietumą bei suderinti juos su paviršiais, kuriais čiuožiate.
Inline čiuožimo stilius |
Savybės |
Dydžio diapazonas / Kietumo diapazonas |
Fitneso riedučiai |
Sklandus riedėjimas Galios perdavimas
|
80-110 mm 80A-88A |
Freeskate ratai |
Judrūs ir greiti |
75-110 mm 84A-88A |
Agresyvūs riedučiai |
Stabilūs ir amortizuojantys Mažo dydžio Plokšti arba apvalūs profiliai |
55-80 mm 88A-95A |
Ledo ritulio ratukai |
Judrūs ir sukibimą turintys riedžiai Geras pagreitis Kai kurie skirti tik vidaus patalpoms |
65-84 mm 72-84A
|
Greitųjų riedučių ratai |
Didžiausias greitis Uždarose patalpose / čiuožyklose / lauke / keliuose |
100 mm-125 mm 83A-90A |
Inline riedlenčių ratukų suderinamumas
Standartinis riedučių ratukų plotis yra 24 mm, todėl nesunku rasti suderinamus riedučių ratukus savo riedučiams. Ant jų galima uždėti bet kokį ratuką, kurio skersmuo mažesnis arba lygus jūsų riedučių rėmams nurodytam didžiausiam ratukų skersmeniui.
Išmanydami tokius ypatumus kaip kietumas, atšokimas, sukibimas ir profilis, galėsite išsirinkti ratukus, kurie ne tik tiks, bet ir pagerins jūsų riedučių savybes.
Skaitykite toliau ir sužinokite daugiau arba pereikite tiesiai prie mūsų pasirinkimo:
Skersmuo - riedučių ratukų dydis
Inline riedlenčių ratuko skersmuo matuojamas milimetrais (mm) ir paprastai būna nurodytas ratuko šone. Jei nesate tikri, skersmenį galite išmatuoti patys.
Ratuko skersmuo daro didelę įtaką riedlenčių ratukų elgsenai. Tokie veiksniai kaip pagreitis, greitis, manevringumas ir krypties stabilumas tiesiogiai priklauso nuo ratukų dydžio.
Štai kaip ratukų skersmuo veikia riedučių savybes:
- Mažesnio skersmens: Geresnis pagreitis ir lengvesnis valdymas.
- Didesnis skersmuo: didesnis maksimalus greitis ir didesnis krypties stabilumas.
Rekomenduojamas ratukų skersmuo kiekvienam riedučių stiliui yra skirtingas. Toliau esančioje lentelėje pateikėme bendrąsias rekomendacijas kiekvienam riedučių stiliui:
Inline riedučių ratukų dydžių lentelė
Inline riedučių stilius | Dydžio diapazonas |
Agresyvūs riedučiai | 55-80 mm |
Ledo ritulio ratukai | 65-84 mm |
Fitneso riedučiai | 80-110 mm |
Freeskate ratukai | 75-110 mm |
Greitųjų riedučių ratukai | 100-125 mm |
Durometras - riedučių kietumas
Santykinis riedučių ratukų kietumas paprastai matuojamas durometru - standartizuotu medžiagų, pavyzdžiui, gumos ir plastiko, kietumo matavimo metodu. Dažniausiai riedučių ratų kietumui klasifikuoti naudojama A skalė. Matysite skaičių, po kurio eina raidė A (pvz., 82A), o didesnis skaičius reiškia, kad riedis yra kietesnis.
A skalė padeda greitai nustatyti santykinį skirtingų ratukų kietumą, o ant ratuko šono paprastai būna išspausdintas durometro įvertinimas.
Idealus rato kietumas priklauso nuo jūsų čiuožimo stiliaus. Toliau pateiktoje diagramoje matysite mūsų bendras rekomendacijas, kaip pasirinkti tinkamą riedlenčių rato kietumą savo riedėjimo stiliui:
Inline riedlenčių ratukų kietumo diagrama
Inline riedučių stilius | Kietumo diapazonas |
Agresyvūs riedučiai | 88A-95A |
Ledo ritulio ratukai | 72A-84A |
Fitneso riedučiai | 80A-88A |
Freeskate ratukai | 84A-88A |
Greitųjų riedučių ratukai | 83A-90A |
Ratų kietumas lemia, kaip gerai ratas veiks ant skirtingų paviršių ir įvairiomis sąlygomis. Visada atsižvelkite į ketinamų įsigyti ratukų kietumą, nes jis turi didelę įtaką jūsų riedučių eksploatacinėms savybėms.
Kieti ir minkšti riedučių ratukai
Svarbu suprasti, kokią įtaką kietumas daro riedlenčių eksploatacinėms savybėms - ypač jei renkatės iš dviejų riedlenčių, kurių vienos yra kietesnės už kitas.
Kaip ratukų kietumas veikia jūsų riedučių savybes:
Kietesnių ratukų privalumai
- Didesnis greitis
- Patvaresni
Kietesnių ratukų trūkumai
- Mažesnis sukibimas
- Mažiau sugeria vibracijas
Minkštesnių ratų privalumai
- Geresnis sukibimas
- Geriau sugeria smūgius
Minkštesnių ratų trūkumai
- Mažesnis greitis
- Mažiau patvarūs
Bendra taisyklė, taikoma riedlenčių ratams, yra ta, kad minkštesni ratai geriau sugeria vibraciją ir pagerina sukibimą. Ir atvirkščiai, kietesni ratukai mažiau sugeria vibraciją ir sumažina sukibimą.
Alternatyvios kietumo skalės
Kai kurie prekių ženklai riedučių ratukų kietumui įvertinti naudoja pėdsakų skalę. Štai kaip pėdsako skalė konvertuojama į A skalę:
- F0 - atitinka maždaug 88A.
- F1 - lygus maždaug 85A
- F2 - lygus maždaug 84A
- F3 - lygus maždaug 83A.
Inline riedlenčių ratukų atoveiksmis
Sąvoka "atšokimas" apibūdina rato gebėjimą greitai sugrįžti į pradinę formą po suspaudimo. Kiekvieną žingsnį suspaudžiant ratuką, jei jo atoveiksmis didelis, ratukas greitai sugrįžta į pradinę formą, o tai padeda pasiekti didesnį greitį. Ir atvirkščiai, jei rato atoveikis mažas, jūsų žingsnių energija bus sugeriama ir nevirs greičiu. Todėl ratų atšokimas turi didelę įtaką jūsų greičiui.
Dideliu atšokimu dažnai pasižymi aukštos kokybės ratai. Daugelis gamintojų savo ratus su dideliu atšokimu ženklina kaip SHR uretaninius ratus, o tai reiškia " Super High Rebound" (itin didelis atšokimas). Nėra universalaus būdo, kaip palyginti ratų atšokimą, tačiau dažnai pigesni ratai turi mažesnį atšokimą, o brangesni patikimų gamintojų ratai paprastai turi didesnį atšokimą.
Inline riedlenčių ratukų sukibimas
Inline riedlenčių ratukų sukibimą lemia ratuko gumos poliuretano (PU) formulės savybės. Svarbus veiksnys šiuo atžvilgiu yra ratukų kietumas.
Ratų kietumas ir sukibimas su danga koreliuoja taip:
- Minkštesni ratai: Didesnis sukibimas.
- Kietesni ratai: Mažesnis sukibimas.
Paviršius, kuriuo riedate, lemia tam tikro rato sukibimą. Ant labai slidžių paviršių, pavyzdžiui, čiuožyklų ar uždarų riedlenčių aikštelių, reikia didesnio sukibimo, kad ratai neslystų. Ant šiurkštesnių paviršių, pavyzdžiui, asfalto, sukibimas mažiau svarbus.
Taigi, čiuoždami šiurkštesniais paviršiais, galite rinktis palyginti kietesnius ratus ir nesijaudinti, kad nepageidaujamose situacijose prarasite sukibimą.
Inline riedlenčių ratukų profilis
Inline riedlenčių ratai turi skirtingus profilius - nuo plokščio iki smailėjančio. Ratuko profilis lemia ratuko ir paviršiaus sąlyčio taško plotį. Plokščiojo profilio ratas turi didesnį sąlyčio plotą, o smailusis - mažesnį sąlyčio plotą.
Smailūs ratukai naudojami įvairiuose čiuožimo stiliuose - nuo fitneso riedučių iki greitųjų riedučių. Dėl siauro kontakto ploto sumažėja trintis ir pasipriešinimas riedėjimui, todėl jie yra labai efektyvūs. Dėl universalumo ir pageidaujamų greičio savybių smailūs ratukų profiliai dominuoja riedučių rinkoje.
Plokšti ratai naudojami tik agresyviam čiuožimui. Nors jie nėra labai greiti, tačiau pasižymi puikiu stabilumu, kuris naudingas atliekant triukus.
Apvalūs ratukai dažniausiai naudojami laisvajam ir agresyviajam čiuožimui. Agresyvaus čiuožimo atveju suapvalinti ratukai dažnai naudojami ant plokščiųjų komplektų, nes dėl suapvalintų kraštų sumažėja ratuko įkandimo rizika. Juos lengviau valdyti nei smailus ratukus, todėl jie yra geras pasirinkimas pradedantiesiems, kuriems gali būti naudingi dėl to, kad yra atlaidesni.
Inline riedlenčių ratukų stebulės
Rato šerdis yra stebulė. Stebulė yra rato centre ir išlaiko guolių padėtį. Stebulė paprastai gaminama iš kieto plastiko arba aliuminio. Paprastai aliuminio šerdis yra sunkesnė (priklausomai nuo konstrukcijos), tačiau ji taip pat yra atsparesnė smūgiams ir patvaresnė nei plastikinė šerdis.
Inline riedlenčių ratų stebulės gali būti skirstomos į šiuos pagrindinius tipus:
- Kietas šerdis: Kietas šerdis yra labai tvirta, bet ir sunkesnė.
- Su stipinais: Lengvesni, bet ne tokie patvarūs kaip ratukai su vientisa šerdimi.
- Tuščiaviduris šerdis: Aukso vidurys tarp mažo svorio ir patvarumo.
Kad riedlenčių ratai būtų optimaliai našūs, jie turi būti tvirti ir patvarūs, bet kuo lengvesni. Lengvesniems ratams reikia mažiau energijos čiuožykloms pakelti, todėl padidėja efektyvumas ir sumažėja nuovargis.
Inline riedlenčių ratukų priežiūra
Rekomenduojame daryti viską, kas įmanoma, kad pailgintumėte ratukų tarnavimo laiką. Kadangi ratukai paprastai susidėvi greičiau nei bet kuri kita riedučių dalis, kruopštus planavimas gali padėti sutaupyti pinigų. Sukūrę pastovų ratukų apvertimo grafiką, galite prailginti jų tarnavimo laiką ir užtikrinti, kad jūsų riedlentės veiktų kuo geriau.
Natūralus riedučių ratukų nusidėvėjimo pobūdis yra toks, kad ratuko centrinė linija pasislenka į riedučių išorę, taip sukurdama plokščią įstrižą paviršių vidinėje ratukų pusėje. Tai nenaudinga jūsų technikai, todėl, kai taip atsitinka, metas pasukti ratukus.
Pasukant riedučių ratukus galima užtikrinti, kad ratukai išlaikytų pastovią formą. Visiems, kurie abejoja, kaip elgtis, rekomenduojame mūsų ratukų sukimosi vadovą:
Jei abejojate, ar atėjo laikas įsigyti naujus riedučių ratukus, turėtumėte susipažinti su mūsų vadovu šia tema:
Jei jums reikia pagalbos montuojant ratukus, štai sprendimas:
Jei jums reikia patarimų apie bendrąją riedučių priežiūrą, čia pateikiame internetinį vadovą, kuriame gausu naudingų patarimų:
... Ką daryti su guoliais?
Turime atskirus vadovus, skirtus ratukų guoliams. Šiame vadove rasite viską, ką reikia žinoti apie jų veikimą:
Jei jūsų riedėjimas nėra toks sklandus kaip anksčiau, gali būti, kad taip atsitiko dėl to, kad jūsų guoliai nėra geriausios būklės. Tokiu atveju apsvarstykite galimybę juos kruopščiai išvalyti ir sutepti nauju tepalu: